När orden inte räcker till (säg det ändå)


Jag har insett att det enda som spelar nån roll här i livet är att vara lycklig. Fast själv är jag hellre olyckligt vetande än lyckligt vetande. Jag menar, jag mår ganska bra även när jag mår dåligt. Jag har ju inte bara egenintressen, jag har även intressen som inte tillhör mig själv. Om du inte tror mig är du cynisk och fördomsfull. Jag har också fördomar, men jag är i varje fall medveten om det. Jag tror till exempel att alla brott begås av invandrare, fastän jag vet att det inte är sant. Jag tror på under, på mirakel och övernaturlighet. Att sånt som omöjligt kan hända faktiskt händer ibland. Jag låter mig inte luras av förnuftspropagandans lögner. Jag står stolt på två fötter i den trångsyntaste av världar. Att kunna fly... Att kunna flyga är min högsta önskan. Det vill jag nästan hellre än att bli osynlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback