Olika preferenssystem

Daterat: 16:e mars 2005 i helgondagbok

-----

Jag kunde köpa antingen singeln med "One of Us" eller CD-skivan "Relish". Pengafrågan var ingen aspekt. Jag kan inte påstå att jag var speciellt rik, jag tänkte bara inte på att pengar kunde ta slut.
Min bror tyckte att jag skulle köpa CD:n, av anledningen att en singel lyssnar man sig trött på så snabbt. Han förstod inte, och jag avstod att förklara för honom att det inte var en så viktig aspekt. Vad som spelade roll var att hon var snyggare på fodralet till singeln. Men jag ville inte trotsa honom, en storebror vet ju bättre, så jag köpte CD-skivan.

När jag lyssnade igenom den blev jag positivt överraskad, att det var så många bra låtar. Fast överlag blev det ändå en besvikelse. Det var en surrealistisk bild i bookletten, där man kunde se någonting som liknade ett kvinnobröst. Jag försökte förtränga det. Men det gick inte. Det var ett kvinnobröst.
När jag lyssnade noga hörde jag att hon sjöng om att röka cigaretter i en låt. Jag blev nedslagen igen.

Hon var min dröm om den perfekta tjejen, för hon var både snygg och sjöng om Gud... fast den upplöstes i cigaretter och obscenitet.

Det hade varit bättre om jag köpt singeln och var lyckligt ovetande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback