Otillfredsställd

Daterat: 8:e mars 2005 i helgondagbok



Jag var på väg in i nåt bra. så kom jag av mig.

Blev så trött.

Jag känner mig otillfredsställd.

Så jag gick ner till stan för att få komma ut en sväng. Gick in i en affär och betraktade en pigghaj i fiskdisken. Då kom en man förbi. Han såg bra ut. han kunde ha gjort det åtminstone, fast hans ansikte var missformat. Jag undrade hur det skulle kännas att vara tillsammans med någon som plötsligt kom hem en dag med missformat ansikte. Sen såg jag en tjej. Hon såg nog bra ut, fast hon hade ett surt ansiktsuttryck. Jag fick intrycket att det var hennes naturliga sätt att se ut. När jag såg henne le mot expediten förstärktes det intrycket.

Det här handlade hon: (ej i kronologisk ordning)

1. Fyra bananer.
2. Två persikor.
3. Två tomater.
4. En blomkål (Blomkål är en grönsak som kommer från Mindre Asien. Där har den odlats sedan mycket mycket länge. Idag odlas blomkål över hela jordklotet. Det är blomman man äter. Den ska vara vit eller gul-vit utan bruna fläckar. Den ska kännas fast och stadig. Blomkål kan ätas rå eller tillagad. Bryt loss små buketter och dippa t ex i en sås. Blomkål kan också ätas kokt, gratinerad, wokad, i soppa, gryta eller stekpanna).
5. Glass i hexagoniskt formad burk.
6. Grädde.
7. Cigaretter (Ett vitt paket som det stod RÖKNING KAN LEDA TILL EN LÅNG OCH SMÄRTSAM DÖD på.).

Kanske något mer, som jag har glömt nu.

Själv handlade jag JO apelsinjuice.

På hemvägen var det en tjej i 13-årsåldern som frågade mig om jag hade cigg. ?Nej, tyvärr?. Hon och hennes kompis skrattade. Jag tänkte, just ja, det är fredagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback