Telemufsamtal

Daterat: 25:e mars 2006 i helgondagbok.



Igår fick jag ett telefonsamtal från det moderata ungdomsförbundet. De berättade om en Berit som hade hittat mitt medlemskort. Jag blev tvungen att fundera en stund. Är jag med i moderaterna? Ja, just ja, det är jag! Det var en gång i Umeå som jag och Josef besökte ett moderattält. Efter att ha bytt några ord med en av deras representanter såg vi en obevakad låda med medlemskort. Vi tog ett var och gick sedan försiktigt iväg.

Och nu har jag alltså tappat mitt kort, och på något sätt har det moderata ungdomsförbundet fått nys om det och kunnat koppla det till mig. Det enda jag hade gjort var att skriva mitt namn på det. Kanske var det på grund av att jag var noga med att skriva initialbokstaven i mitt mellannamn också som de lyckades identifiera mig så väl.
I vilket fall så är det i händerna på en Berit nu. Jag har fått hennes telefonnummer så att vi kan bestämma en tid då jag kan komma och hämta det. Hon bjuder säkert på fika också och vi kan sitta och prata politik en stund. Kanske får jag provgå med hennes rollator ett varv.

Men å andra sidan kan hon lika gärna få behålla det. Det var förbaskat tråkigt att vara med i muf. Det hände just ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback