Förlorad i tankarna


Daterat: 31:a juli 2006 i helgondagbok.



Jag satt på bussen mellan Uppsala och Östersund. Framför mig satt två tjejer. Den ena gick ner på toaletten, och sen när hon kom upp igen berättade hon att det var en fyrasätesgrupp därnere med ett bord emellan som var alldeles avskärmat. Det såg så lugnt och mysigt ut, förklarade hon. "Var det ledigt då?" frågade den andra.
"Ja."
"Ska vi flytta dit?"
"Nej, jag menade det var inte det var inte ledigt där. Jag menade det var ledigt på toaletten."

Jag gick till min chef och frågade efter en rekvisition på gitarrsträngar. Jag förklarade att det fanns en gitarr på vår avdelning, men att den tyvärr bara hade tre strängar. "Jaha, så du spelar gitarr!" sa hon. Så frågade hon mig om mitt spelande och jag pratade på om att jag brukar skriva ut tabulaturer från Internet och att jag nog inte har så mycket av musikalisk känsla men att jag kan vara tålamodig. "Hur mycket kostar de då?" frågade hon.
"Jaa, det kan vara allt från några hundra?"
"Oj, så mycket?"
"Eller, du menar strängar, de kostar nog inte mer än tjugo kronor styck."

Så sitter jag hemma och försöker få upp en konservburk med en alldeles för komplicerad öppnare. När jag ber min pappa om hjälp säger han med hurtig röst "Tänk! Logiskt tänkande! Du är ju bra på logiskt tänkande!". Jag tänker att det har jag hört honom säga förut. Men det hjälper mig ingenvart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback