John Estorge

Daterat: 13:e juni 2005 i helgondagbok



John är en man i 30-årsåldern som kommer från New Orleans. Han är solbränd och har svart snett bakåtkammat hår som blänker mot solen. Jag skulle inte påstå att han är tjock, men lite lönnfet. Ofta ses han med en grön- och svartrutig skjorta och grå chinosbyxor.

Jag frågade om han tror att han känner mer glädje än mig. Det trodde han att han gjorde, både mer kvantitativ och kvalitativ glädje. Det är som att jag famlar i mörkret istället för att tända lampan och se sanningen. Speciellt roligt tycker jag det är när han säger "Daavid" med extra betoning på a:et, som en antydan på att det är någonting alldeles uppenbart jag inte förstår.

Ibland ringer han, eller skickar ett sms. Där kan det stå; "Discussion: "Where was God during the Tsunami? at Upland nation Tuesday 6 pm. It would be nice if you could come! You can bring a friend too. Free pizza. /John" eller "Hello David. Do you have time for a fika at Noorlands 3 pm tomorrow, to talk about music and life? /John" eller "Bible discussion in my villa at Ingvarsgatan Wednesday 7 pm with free pizza. /John".

Så en dag när jag inte hade något speciellt för mig gick jag till en Bible discussion with free pizza. Ämnet vi skulle diskutera var, "What do you do to fill the hole from the absence of God?". "The love to a woman" var det någon som svarade, en annan föreslog alkohol. Själv sa jag progression.
Sen pratade vi om ett kapitel i Bibeln där det stod att Gud är kärlek, och efter det beställde John in fem pizzor och två 1,5 litersflaskor med coca cola. Så fick alla ta sig en slice och gå runt och mingla en stund, innan det var dags att bege sig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback